Kimseden onay almadan takdir almadan yaşamak istiyorum


Kimsenin onayına ve takdirine   ihtiyaç duymadan yaşamak istiyorum "

Ben bir kız öğrenciyim, büyük bir lisede yatılı okulda 10. sınıfı bitirdim. Yıl zor geçti. Birkaç kez derin depresyona girdi. O kadar çok görev üstüme düştü ki, uyumayı bıraktım ve ağladım. Sonra annemle kavga ettim, hastalanmaya başladım, hap içtim, bu da kendimi kötü hissettirdi. Çok az yedim, kendime bakmadım - saçlarımı bir hafta yıkamadım, kıyafetlerimi değiştirmedim. Bazen gün içinde iki veya üç kelime söylediğim, neredeyse bilincimi kaybettiğim, ilacımı almayı unuttuğum oldu. Başım çok ağrıyordu. Annemle aramızda geçenler ve okul ödevleri bana tamamen eziyet etti. Ama yine de muazzam miktarda fiziksel ve psikolojik stresten kurtulmayı başardım. Yılı bitirmeyi başardım. Çok fazla yüksek notum yoktu. Ama şimdi, birkaç haftalık dinlenmenin ardından, nasıl rahatlayacağımı unuttuğumu fark ettim. Yapılacaklar listesi yazıyorum, her şeye vaktim yok, üzülüyorum, bilmiyorum kendimizi "sadece yaşamaya" nasıl zorlayacağı mı . Çalışmamı değerlendiremiyorum. takdir almazsam çevrem tarafımdan tebrik edilmezsem, yaptığım şey çirkin ve yanlış görünüyor. Çabaların için "aferin" bile denmezse canım yanar. Kendimi gereksiz, işe yaramaz hissediyorum. Sınıftaki hiç kimseyle deneyimlerimi paylaşmak için yeterince yakın temasım yok. Annem ayrıca "sakin ol" diyor. Kendimize Nasıl özgüven gelir ?


Ayşe , 16 yaşında

Enerji rezervlerimiz, fizyolojik özellikler, örneğin kanda belirli hormonların varlığı veya yokluğu, bunların düşük veya yüksek konsantrasyonları gibi birçok parametreye bağlıdır. Ruhun olanakları da sınırsız değildir. Dinlenmeye, hoş duygulara, iletişime ihtiyacımız var.
Önceden uyarılmış olan silahlıdır. Psikofizyolojik özelliklerinizi bilmek, performansı sürdürmek daha kolaydır. Kural olarak, durumumuz birçok nedene, seçeneğe, travmatik faktöre, içinde yaşadığımız duruma ve çevremize bağlıdır.
Yılın kolay olmadığını yazıyorsun. Annenden destek almadın, sağlık problemlerin var ama başa çıktın. Ve buna rağmen, tam olarak hissedemezsin, başarılarını kabul edemezsin, övgü bekliyorsun. Senin için neden bu kadar önemli?
Gerçek şu ki, erken çocukluktan itibaren bir dış değerlendirme sistemi içinde yaşamaya alışıyoruz. Ebeveynler, eylemin kendisini değil, kişiliğin kendisini değerlendirerek bir eylem için çocuğu över veya azarlar. Kelimelerin arkasında: "tekrar ikiye", genellikle "kötüsün", "sana ihtiyacım yok" dur. Ve ebeveyn reddi dayanılmaz bir durumdur, kaçmak istediğiniz acıdır, ancak gidecek hiçbir yer yoktur.

Küçük bir çocuğun sınırlı seçenekleri vardır. Manipülasyonu fark etmek, dış değerlendirmeyi eleştirmek ve kişisel olarak almamak çok zordur. Çocuk anne babaya inanamaz, onların değerlerini inkar edemez veya başka davranış modelleri seçemez. Tüm bunlar, deneyim yoluyla eleştirel düşüncenin oluşumuyla birlikte daha sonra gelir.
Not sistemi, anaokullarında, okullarda ve enstitülerde yaygın bir etkileşim biçimidir. İşi ve bilgiyi değerlendirmede yanlış bir şey yok. Reddetmek için bu değerlendirmeyi kendine aktarma alışkanlığıyla her şey karmaşıktır. Bunu anlarsanız, dış övgü ve onay olmadan yapmak daha kolay olacaktır.
"İç eleştirmeni" görmek, ebeveyn tavırlarıyla uğraşmak, başarılarınızı kabul etmeyi öğrenmek, kendinize iyi bakın, dinlenmeye izin verin - kendinizi içeriden desteklemek için öğrenmeniz gereken şey budur. İçsel destek ortaya çıktığında, kişinin kendi başarılarını kabul etmesi, kendini sevmesi, dış değerlendirme ihtiyacı ortadan kalkar. Bilinçli düşüncenin oluşumu, durumun farklı bir vizyonu, farklı davranış modellerinin ve yeni alışkanlıkların tanıtılması uzun bir süreçtir, zaman alır ve kendi başına çalışır. Psikolog bu yolda iyi bir rehber olabilir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Duygularınızı Sözlerle İfade Edin - Sözlerin Kalbi