Korkarım karantinadan sonra iş bulamayacağım, pandemi sonrası iş bulma

 "Korkarım karantinadan sonra iş bulamayacağım"

Inna Chirkova

Korkarım karantinadan sonra iş bulamayacağım


Bir uzmana sorun  Kariyer ve kendini gerçekleştirme  Koronavirüs 


Yılın başında, gönüllü olarak hiçbir yere çekilmedi. Son üç yıldır ailevi nedenlerle mesleğimin dışında çalışmak zorunda kaldım. İş külfetliydi ve zevk getirmedi. Ve en önemlisi, ondan çok utandım. Biraz para biriktirdim ve 3-4 ay içinde yeni bir yer bulup sevdiğim şeyi yapacağımı düşündüm. Ama sonra koronavirüs salgını başladı. İş şimdi kötü, para tükeniyor. Ben de dünyadaki herkes gibi bundan sonra ne olacağını bilmiyorum. Beni korkutan şey parasızlık bile değil, "eğer kimle olsa" tekrar işe gitmek zorunda kalacağım gerçeğidir. Daha önce, dokuz yıllık iş tecrübesine rağmen, uzmanlık alanımda bir iş bulmak benim için kolay değildi, ama şimdi daha da kötü olacak. Diğer faaliyet alanlarına ilgi duymuyorum. Sadece kendimi nerede gerçekleştirebileceğimi bilmiyorum. Her gece ter içinde uyanıyorum ve geleceğin düşünceleri beni çok korkutuyor.


Fatma , 33 yaşında

Fatma , korkunun birkaç nedeni olabilir. Şimdi herkes gibi, bundan sonra ne olacağını bilmiyorsunuz - bu korku için bir neden. Ancak hayatta
, düzenli olarak ciddi değişiklikler meydana gelir, sadece daha önce zor koşullara nasıl uyum sağladığınızı hatırlamanız gerekir. Hangi nitelikler ayağa kalkmanıza yardımcı oldu, hangi kaynakları kullandınız?


Elbette, stres ve gerginlik bedeni tüketir, ancak yeni deneyimler kazandıkça, sorunları daha etkili bir şekilde çözmeyi ve sağlığı ve gücü korumayı her başardığımızda fark ederiz. Herhangi bir yolculukta ne olacağını tahmin etmek her zaman zordur, ancak insanlar ekipmanlarını kontrol ederler, bir ilk yardım çantası hazırlarlar, rotayı analiz ederler, eğitirler çünkü gelecek her zaman yenisiyle bir çarpışmadır. Size bilinmeyenin içinde en korkunç görünen şey nedir? Hangi kaynaklardan emin değilsiniz?


Stresin ikinci nedeni, işinizden utandığınız, zevk almadan yaptığınız zamanların anılarıdır. Üç yıl boyunca kendinize işkence yaptığınız bu işi hangi ailevi nedenlerle yapmaya zorlandığınızı bilseydim, bu durum hakkında yorum yapmak benim için daha kolay olurdu. Şimdi, kendinize karşı şiddet uyguladığınız, kendinizi mutsuz eden şeyler yapmaya zorladığınız zamanların anılarıyla boğulmuşsunuz.


Belki boşa harcanan zaman ve enerjiden pişmanlık duyuyorsunuz, kendinize ve ailenize kızgın hissediyorsunuz, çünkü bunu yapmak zorundaydınız. Ve şimdi eski yerine geri dönmesi, kendisine ihanet etmesi gerektiği düşüncesi korkunç. Sonra iradene aykırı davrandın, şimdi koşullar seni yine sevdiğin şeyi yapmaktan uzaklaştırıyor.



Ancak yarın ne olacağını bilmiyoruz. Belki de profesyonel gibi hissettiğiniz sevdiğiniz meslek, karantinadan çıktıktan sonra insanlar için gerekli hale gelecektir. İşverenleri şaşırtmak için becerilerinizi ve yeteneklerinizi nasıl sergileyebileceğinizi şimdi düşünmeye başlamanız faydalı olacaktır.


Belki şimdilik sevdiğiniz şeyi yapma arzusunu ve kendinize en gerekli olanı sağlama ihtiyacını paylaşmaya değer. Savaş sırasında insanlar kendilerini ne besleyebilecekleriyle meşguller, ancak her zaman yaratıcılık için bir yer olacak huzurlu bir yaşama hazırlanıyorlar.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Duygularınızı Sözlerle İfade Edin - Sözlerin Kalbi