nasıl komiser olunur, PAEM nasıl kazanılır, Üniversite mezunu polis, Polis Amir Eğitim Merkezi - PAEM - nasıl komiser olunur ,




nasıl komiser olunur, PAEM nasıl kazanılır, Üniversite mezunu polis,
Polis Amir Eğitim Merkezi -  PAEM - nasıl komiser olunur 

Lise mezunu olup polis olmak isteyen bazı arkadaşlarımız nasıl komiser yardımcısı olabileceklerini sormaktadırlar bizlerde komiser yardımcısı nasıl olabilirsiniz o konuya detaylı şekilde değinelim istedik. Öncelikle şunu söyleyelim arkadaşlar lise mezunu iken komiser yardımcısı olmanız imkansız peki nasıl komiser yardımcısı olabilirsiniz?

Nasıl Komiser Yardımcısı Olunur?

Komiser yardımcısı olmak isteyen adaylar 2 şekilde komiser yardımcısı olabilirler. Komiser yardımcısı alımı şuanda meslek içi ve meslek dışından yapılmaktadır. Bu alımların ikisinde de en az lisans mezunu olmak şarttır lisans mezunu olamayanlar komiser yardımcısı olamazlar. Peki bu alımlarda şartlar nelerdir aşağıda değinelim.

Meslek Dışından Komiser Yardımcısı Alımı Nasıl Yapılır?

Polislik mesleği dışından lisans mezunları arasından polis amirleri eğitim merkezine kamu personeli seçme sınavı ile alım yapılmaktadır. Buradaki şartlardan kısaca bahsedecek olursak arkadaşlar polis akademisinin belirlemiş olduğu kpss baraj puanı ve fazlasını almak, 30 yaşından gün almamış olmak belli başlı şartlardandır. Tabi şartlar bunlarla da bitmemektedir. Bu şartları taşıyan adaylar fiziki yeterlilik ve mülakat sınavlarına tabi tutularak okula girmeye hak kazanabilmektedir. Dışarıdan alımı yapılan polis amirleri eğitim merkezi için eğitim süresi 11 aydır.

Meslek İçi Komiser Yardımcısı Alımı Nasıl Yapılır?

Meslek içerisindeki komiser yardımcısı alımı ise yapılacak olan polis amirleri eğitim merkezi sınavında başarılı olmak ilk şarttır. Tabi bunun öncesinde lisans mezunu olmak ve 45 yaşından gün almamış olmak şartı vardır sınav için. Bu şartları taşıyarak sınava giren adaylardan başarılı olanlar fiziki yeterlilik ve mülakat sınavlarına tabi olarak alacakları eğitim ile komiser yardımcısı olabilirler. Meslek içi alımlarda eğitim süresi ortalama 3 ay sürmektedir.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Duygularınızı Sözlerle İfade Edin - Sözlerin Kalbi